Om Press

PRESS arrangeres av Netlife Research. Netlife Research er et digitalt designbyrå som også arrangerer konferansen Webdagene.

Mediebransjen er under knallhardt press. Press fra brukere som ikke vil betale for nyheter, nye aktører som snur opp ned på forretningsmodellene, ansatte som motsetter seg endringer og sjefer som har vært på konferanse og føler seg presset. Så hva skal bransjen gjøre? Hvordan kan vi lage bedre nettaviser, magasiner og digitale produkter? På PRESS ønsker vi å fokusere på det som funker og ikke alle truslene. Du skal gå herfra med ideer og konkrete tips til hvordan du kan bli bedre digitalt, ikke mer vekt på skuldrene. Vi kommer til å ta for oss:

  • Nye aktører som har lykkes. Hvorfor lykkes de og hvordan har de jobbet?
  • Mange er flinke på journalistikk, men suger på abonnementsløsninger. Hvordan kan man få brukerne ombord?
  • Mikrobetaling. Hvordan få det til å funke?
  • Den gode, gamle teknologien. Kan vi ikke gjøre det enklere, med lettbente publiseringsløsninger og brukervennlig redigering?