Mediebransjen er under digitalt PRESS. Brukere som ikke vil betale for nyheter. Nye aktører med nye forretnings­modeller. Nok om problemene. Hva skal til for å lykkes?
    • Møt de som lykkes. Hvorfor lykkes de og hvordan har de jobbet?
    • Få brukerne ombord. Hvordan lage gode abonnementsløsninger?
    • Bedre brukervennlighet. Ikke glem det grunnleggende.
    • Journalistens rolle i det digitale mylderet.

Agnes Dyvik

VIO

Agnes er gründer av og daglig leder i VIO. Hun har bakgrunn i Business og administrasjon fra CBS i København, og master fra NTNUs Entreprenørskole. Sammen med makker Mari vil hun snakke om reisen magasindistruptøren VIO har hatt.

Cornelia Kristiansen

Dagbladet

Hva slags saker fungerer egentlig i den nye sosiale medier-hverdagen? En hverdag der delinger kanskje er viktigere enn klikk. Dette vet Cornelia som er sosiale medier ansvarlig i Dagbladet veldig mye om. På PRESS deler hun sine råd.

Mari Hæreid

VIO

Mari er markedsansvarlig i VIO og har bakgrunn i Industriell økonomi og teknologiledelse, og master fra NTNUs Entreprenørskole. Sammen med makker Agnes vil hun snakke om reisen til den norske magasindisrutøren VIO.

Andreas Thorsheim

Opera

Andreas Thorsheim er produktdirektør i Opera, med ansvar for produkter som brukes av over 350 millioner mennesker. Han går gjennom hvilke nye teknologier som er på vei inn i markedet, og hvordan de påvirker medieselskapenes evne til å få ut innholdet sitt og tjene penger.

Marius Karlsen

iNord

Marius Karlsen er tidligere nyhetsredaktør/redaktør i iTromsø og jobber nå som konseptutvikler i iNord. Han er lidenskapelig opptatt av media og innovasjon, og mulighetene teknologien åpner for mediebransjen. På PRESS skal han snakke om mulighetene som ligger i personaliseringen av nettet.

Susanne Kaluza

Kvinneguiden

Som redaktør i Kvinneguiden har Kaluza gjennomført en total omlegging av den redaksjonelle profilen, noe som har ført til en økning både i antall brukere, sosial trafikk og lesetid.

Stine Camilla Bjerkestrand

Gjennom en mastergrad i ledelse ved Handelshøyskolen BI har Stine Camilla fordypet seg i innovasjon i mediebransjen fra både et UX-perspektiv og et organisasjonsteoretisk perspektiv. Hør hva hun kom frem til på PRESS.

George Brock

I den nye mediehverdagen er utfordringen for mottakeren er å ta kontroll over overfloden. Hvordan kan journalisten i en slik verden overbevise om verdien av det de leverer? George er professor i journalistikk ved City University London og vil gi oss en "oppskrift."

Jo Christian Oterhals

I perioden 1998-2015 bekledde Jo all slags roller i VG og Schibsted. Fra utvikler til administrerende direktør for VG Multimedia. Nå er han frittgående konsulent med stort hjerte for norske medier og vil gi deltagerne på PRESS en positivistisk tordentale.

Jostein Magnussen

Jostein er en av Norges beste foredragsholdere på fagfeltet brukervennlighet og digitale kanaler. Som en av grunderne i Netlife Research har han jobbet med nett i 15 år. Han liker best å sette folk på plass, på PRESS gir han bransjen en reality check.

Ida Jackson

Ida har jobbet med strategisk kommunikasjon og sosiale medier siden 2006, og vet hva som skal til for å lykkes med digitalt innhold. Sammen med Cornelia i Dagbladet vil hun snakke om om hvordan sosiale kanaler har endret hvordan du bør jobbe som journalist.

Rick Pastoor

Blendle

Målet for den nederlandske tjenesten Blendle var å legge alle nederlandske aviser og blader bak en (ganske sexy) betalingsmur. Og gjøre løsningen så enkel å bruke at unge mennesker ville begynne å betale for journalistikk igjen. Det har funket. Rick Pastoor er produktsjef i Blendle.