Rick Pastoor


Blendle

Målet for den nederlandske tjenesten Blendle var å legge alle nederlandske aviser og blader bak en (ganske sexy) betalingsmur. Og gjøre løsningen så enkel å bruke at unge mennesker ville begynne å betale for journalistikk igjen. Det har funket. Rick Pastoor er produktsjef i Blendle.

Rick begynte med webutvikling ved å printe og reskrive HTML da han var 11. Han begynte å jobbe i Blendle, nettavisenes Spotify som Java-utvikler. Nå bruker han det meste av tiden sin på å finne ut hva de skal lage nytt neste gang som product manager i startupen.

Hør Rick Pastoor på PRESS

01. des.

Blendle - Spotify for nyheter med suksess

Målet for den nederlandske tjenesten Blendle var å legge alle nederlandske aviser og blader bak en (ganske sexy) betalingsmur. Og gjøre løsningen så enkel å bruke at unge mennesker ville begynne å betale for journalistikk igjen.

Nå har de 250 000 brukere i Nederland, har signert globale avtaler med New York Times og Washington Post og lanserer i disse dager tjenesten i Tyskland. Rick Pastoor er produkstjef i Blendle og kommer til PRESS for å dele suksesshistorien.