Ida Jackson


Ida har jobbet med strategisk kommunikasjon og sosiale medier siden 2006, og vet hva som skal til for å lykkes med digitalt innhold. Sammen med Cornelia i Dagbladet vil hun snakke om om hvordan sosiale kanaler har endret hvordan du bør jobbe som journalist.

Ida er mye brukt av mediene som ekspert på forholdet mellom web og litteratur. Hun har vært fulltidsblogger og faktisk tjent penger på det, noe som har gitt henne erfaring med både gründerlivet og konservative kulturinstitusjoner. Hun har skrevet seks bøker, hvorav den siste, Morfar, Hitler og jeg ble nominert til Brageprisen, Kritikerprisen og Bokbloggerprisen.

Hør Ida Jackson på PRESS

01. des.

Klikk, del eller begge deler?

Hvordan ser Dagbladet.no ut gjennom nyhetsfeeden din på Facebook? Hva er målet med å bruke Facebook som nettavis: Klikk, deling eller engasjement? En artikkel kan ha massivt engasjement, men nesten ingen har lest den på "selve nettavisen". Hva betyr det for annonsørene? Og hvordan påvirker den umiddelbare responsen i sosiale medier hva slags saker redaksjonene skriver?

Ida er mye brukt av mediene som ekspert på forholdet mellom web og litteratur. Hun har vært fulltidsblogger og faktisk tjent penger på det, noe som har gitt henne erfaring med både gründerlivet og konservative kulturinstitusjoner. Hun har skrevet seks bøker, hvorav den siste, Morfar, Hitler og jeg ble nominert til Brageprisen, Kritikerprisen og Bokbloggerprisen.