Kvinneguiden: Fra klikk til journalistikk

01. des.

Susanne forteller om den redaksjonelle snuoperasjonen som tok Kvinneguiden fra “Smink deg som stjernene” til lange artikler om ufrivillig barnløshet, en omlegging som har gitt resultater. Kvinneguiden leses mer, deles mer og engasjerer mer enn før.

Hun kommer til å snakke om hvordan ta både journalister og lesere på alvor, en motstemme til alle som tror at nettavisenes fremtid er artige bilder av katter. Hun kommer til å snakke om endring av kildepolicy i en internasjonal tidsalder og ikke minst: Hvordan den redaksjonelle prosessen ser ut når du ikke bare har et vanskelig kommentarfelt, men et helt forum med aktive debatanter.

Foredragsholder

Susanne Kaluza

Kvinneguiden

Som redaktør i Kvinneguiden har Kaluza gjennomført en total omlegging av den redaksjonelle profilen, noe som har ført til en økning både i antall brukere, sosial trafikk og lesetid.